Nová generace Audi A4 má premiéru za sebou. Automobilka vypustila do éteru všechny důležité informace. Auto je až o 120 kg lehčí, v nabídce motorů najdeme i šestiválcové motory a samozřejmě také pohon všech kol. Na spojku zapomeňte, A4 má mezinápravový diferenciál, který si můžete pořídit spolu s jednou ze tří motorizací.
Pohon quattro je standardem pro vrcholný motor 3.0 TDI naladěný na 272 koní a 600 Nm. I díky 4×4 pak toto Audi A4 dá stovku za 5,3 s a rozjede se na 250 km/h. Pro všechny ostatní motory je ale standardem pohon přední nápravy. Na přání je možné získat čtyřkolku ještě v kombinaci s motory 2.0 TFSI s výkonem 252 koní a 2.0 TDI naladěném na 190 koní. Mimochodem mezinápravový diferenciál posílá šedesát procent točivého momentu na zadní nápravu.
Audi A4 nastupující generace se představilo v provedení sedan i jako kombi. Auto je to ve srovnání s odstupující generací delší, širší a má větší rozvor náprav. Avant nabízí v zavazadelníku 505 litrů, což pro zákazníky ovlivněné všemi těmi Octaviemi a Civicy Tourer není moc, ale každý zkrátka nepotřebuje vozit za sebou tolik prázdného místa po většinu času.
Těšit se mám na perfektně odhlučněný interiér, který je také prostornější a který vypadá, jako kdyby se sem nastěhoval z Audi Q7. To kromě jiného znamená, že také A4 může mít ve výbavě přístrojový štít složený z barevného displeje.
Audi A4 nové generace se oficiálně světu představí ve výstavní premiéře ve Frankfurtu, do prodeje pak zamíří během podzimu.