Pro městský provoz CVT bohatě postačuje, i když rozjezdy jsou překvapivě ostré a hraničí s cukáním. Převodovce ale citelně chybí možnost volit přednastavené stupně. Benzínová 1.6i má poměrně dobře utlumený, ale nijak příjemný zvuk, a časté vytáčení nijak neprospívá spotřebě, kterou horko těžko udržíte okolo osmi litrů. Mimo město a obzvlášť na dálnici je pak patrný nižší točivý moment, který akceleraci a bezpečnému předjíždění vůbec nesvědčí.

I když je Subaru XV jinak jízdně opravdu výborné auto, základní motor a samočinné „řazení“ lze skutečně doporučit jen zákazníkům, kteří mimo město vyrážejí nejvýše na nákupy. Pohon všech kol přijde vhod zejména v zimě, je ale na zvážení, zda jej kvůli těm třem centimetrům sněhu (u Muzea čtyřem) využijete. Japonská konkurence umí stejně objemné a výkonné motory, třebaže s manuální převodovkou, nabídnout i jako předokolky s citelně nižší spotřebou i cenou. XV 1.6i CVT totiž dostanete jen ve výbavě Comfort za bezmála 700 tisíc korun…

Celý test si přečtete v zářijovém čísle 4×4 Automagazínu.