Nové SUV od Mercedesu vyplňuje škvírku mezi malým GLA a středně velkým GLC, čemuž odpovídá i jeho název – GLB. Novinka stojí na kompaktním podvozku, délkou karoserie se ale může rovnat s modelem GLC. Nový model oproti GLC nabídne možnost třech řadel sedadel, přičemž dvě samostatná a sklopná sedadle úplně vzadu poslouží osobám do 168 cm výšky. Opěradla v prostřední řadě sedadel lze polohovat, za příplatek je možné sedadla podélně posouvat. V nabídce nebude chybět ani čistě pětimístná konfigurace.
O pohon novinky se postarají výhradně čtyřválce. Pod označením GLB 200 nalezneme zážehový agregát o zdvihovém objemu 1,33 litru, který ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou 7G-DCT pohání přední kola. Lepší volbou bude dvoulitr GLB 250 spojený s osmistupňovým dvouspojkovým automatem 8G-DCT a pohonem všech kol 4Matic.
U vznětových motorů se dočkáme verze GLB 200d s dvoulitrovým čtyřválcem pod kapotou. Tuto motorizaci je možné párovat jak s pohonem předních, tak s pohonem všech kol 4Matic. Obě varianty mají osmistupňový automat 8G-DCT. Nabídku dieselů završí dvoulitr GBL 220d naladěný na 140 kW výkonu a 400 Nm točivého momentu.
Verze vybavené pohonem všech kol 4Matic dovolují přepínat mezi jízdními režimy. V režimu Eco/Comfort putuje 80 % točivého momentu na přední kola, zbytek na zadní. V režimu Sport je to 70:30 a v Offroadu 50:50.