Trojka v dlouhém provedení nabídne oproti předchůdci více místa vpředu v oblasti ramen a více prostoru v oblasti hlavy a kolen u zadních cestujících. Na zadní lavici se podle mnichovské automobilky vlezou tři autosedačky, jen dvě z nich však lze připevnit systémem Isofix.

Přístup do zavazadelníku zajišťuje standardně dodávané elektricky ovládané víko, přičemž nje možné otevřít jen zadní okno. To je o 20 mm širší než dříve. Zavazadlový prostor pojme v základním uspořádání 500 litrů objemu. Po sklopení zadních sedaček v poměru 40:20:40 pak vykouzlíte prostor o objemu 1510 litrů. Novinkou jsou pak příplatkové protiskluzové kolejnice integrované do podlahy.

Nabídka pohonných jednotek přináší čtyřválce 320i (135 kW) a 330i (190 kW), doplněné o vrcholný šestiválec M340i xDrive (275 kW) ze kterého máme radost. Diesely zastoupí dvojice čtyřválcových agregátů 318d (110 kW) a 320d (140 kW) a také šestiválcové 330d xDrive (195 kW).

Vznětové čtyřválce se pojí se šestistupňovou manuální převodovkou, volitelně s osmistupňovým automatem, který je standardem u ostatních variant. Pohon všech dostanete u nejvýkonnějších motorů a zvolit jej můžete také se čtyřválcem 330i.