Ač se současná první generace populárního modelu 2008 prodává stále dobře, francouzská automobilka právě představila jeho nástupce. Ten se na trh dostane s třemi benzinovými, dvěma naftovými a jedním elektrickým motorem.
Novinka designově navazuje na malý hatchback 208, s nímž sdílí svoji techniku včetně platformu CMP. Peugeot 2008 sází na styl, zvolit bude možné dvoubarevné provedení karoserie nebo vyjma standardních barev také tři speciální stylové laky. V kabině nalezneme i-Cockpit 3D s digitální obrazovkou za volantem zobrazující informace jako hologram. Uprostřed palubní desky se objeví až desetipalcový displej.
Novinka se mezigeneračně natáhla o značných 141 mm. Rozvor činí 2.650 mm, což je o 112 mm více než dosud. Zavazadelník poskytuje objem 434 litrů, u elektrické verze je nutné počítat s omezením na 405 litrů.
Zážehové jednotky tvoří tři provedení tříválce 1.2 PureTech, se 75, 96 a 114 kW. Nejslabší je standardně spárován s šestistupňovým manuálem, střední verze nabízí výběr mezi manuální převodovkou a osmistupňovým automatem, zatímco vrchol standardně využívá samočinnou převodovku.
V nabídce nebudou chybět ani diesely – ty budou zastoupeny agregátem 1.5 BlueHDi ve dvou verzích – 74 kW, a 96 kW. Slabší provedení se pojí s šestistupňovým manuálem, zatímco silnější s osmistupňovým automatem.
Kdo bude chtít in, sáhne zajisté po Peugeotu e-2008 s elektromotorem o výkonu 100 kW a točivém momentu 260 N.m. Energii elektro verze čerpá z baterií o kapacitě 50 kWh, které umožní papírový dojezd až 310 kilometrů.
Novinka se lvem ve znaku se dostane do prodeje koncem letošního roku. O výrobu pro evropské trhy se postará španělský závod Vigo, zatímco produkci pro Čínu obstará továrna Wuhan.