Citroën by si rád uloupl trochu z koláče kategorie allroadů. Trend kdysi zahájila Audi A6 allroad quattro, následoval Volkswagen se svým Passatem Alltrack, Škoda Octavia Scout nebo třeba Opel Insignia Country Tourer. Nyní je tu další vůz do party: Citroën C5 CrossTourer. Otázkou je, jestli jej ostatní přijmou mezi sebe, když nemá pohon všech kol.
Ten nahrazuje systém Intelligent Traction Control, na kterém lze volit podvozek, po kterém se auto pohybuje. Podle toho se pak nastavuje ESP a snaží se řidiči v případných obtížích pomoci. U Peugeotu 2008 jsme si shodný systém ověřili, že docela funguje. Pohon 4×4 ale rozhodně nikdy nenahradí.
U Citroënu ale dobře vědí, že vozy kategorie allroad jsou hlavně o image. A té by měl mít C5 CrossTourer na rozdávání. Má 18″ litá kola, podvozek Hydractive III+ nabízí při nižší rychlosti dvě světlé výšky (+6 cm do rychlosti 10 km/h a +4 cm do rychlosti 40 km/h). Ve vyšších rychlostech se snižuje. Je tu ještě dvojitá koncovka výfuku a patřičná ochrana pro cesty mimo zpevněné komunikace.
Citroën C5 CrossTourer je v Česku k dostání se dvěma motory. Základem je 2.0 HDi 160 s manuální šestistupňovou převodovkou, k dostání je i automatický šestikvalt. Silnější verzi 2.0 HDi 200 už seženete pouze s automatem. Prohlédněte si galerii a přiložený jednoduchý ceník.
Akční ceny:
Citroën C5 CrossTourer 2.0 HDi 160 MAN6 – 699 900 Kč
Citroën C5 CrossTourer 2.0 HDi 160 AUT6 – 749 900 Kč
Citroën C5 CrossTourer 2.0 HDi 200 AUT6 – 794 900 Kč