Audi TT Roadster: Po kupé přichází verze bez střechy 

Po nové generaci Audi TT v provedení kupé přichází verze Roadster, která bude mít svou premiéru na autosalonu v Paříži. Novinka vsadí na plátěnou střechu a stejně jako kupé bude ve srovnání se starší generací lehčí. Zájemci se mohou těšit na dvoulitrové TDI nebo benzinový motor 2.0 TFSI. Komu to nestačí ten může rovnou sáhnout po TTS Roadster disponující výkonem 310 koní.

 

BMW X6: Nová generace se známým vzhledem

Hlavní hvězdou stánku automobilky BMW je nová generace modelu X6. Ta přichází se známým vzhledem a důkladně přepracovanou technikou. Podle oficiálních informací je novinka až o 22 % úspornější než odstupující generace. Pokud se vám nová X6 líbí, pak se těšte na verze xDrive30d, xDrive40d a xDrive M50d. Příznivci benzinu budou moci sáhnout po osmiválcové xDrive50i, šestiválcové xDrive35i nebo základní sDrive35i, která používá pouze pohon zadní nápravy. Standardem pro vše je osmistupňová automatická převodovka.

 

Ford S-Max:Konečně jako čtyřkolka

Ford S-Max nás dlouhou dobu vůbec zajímat nemusel. Do Paříže ovšem dorazí nová generace, která je úplně jiná než ta předchozí a hlavně která už nás zajímat bude. Ford totiž oznámil, že nový S-Max se představí (stejně jako nové Mondeo) také ve verzi s pohonem všech kol. Bohužel v době uzávěrky tohoto čísla ještě nebyly známy podrobnosti o tom, se kterým motorem se bude pohon 4×4 nabízet.

 

Honda HR-V: Staré jméno zpátky na scéně

Honda ukazuje v Paříži důležitého nováčka. Jedná se o kompaktní SUV, které se zařadí pod větší CR-V. Dlouhou dobu se spekulovalo o finálním názvu, automobilka ale nakonec sáhla po označení HR-V. Kompaktní japonský crossover dostane stejně jako řada jeho sourozenců nádrž umístěnou uprostřed voz, což přinese velmi hluboký zavazadelník a chybět nebude ani možnost vyklopit zadní opěradla vzhůru. Automobilka ale tohle auto zatím prezentuje ještě jako prototyp. Sériová verze přijde příští rok.

 

Kia Sorento: Delší, nižší, širší

Další zajímavou novinku hledejte na stánku automobilky Kia, kde se představuje nová generace modelu Sorento. Ta je oproti té odstupující delší o 95 mm, o pět milimetrů širší, zároveň o 55 mm nižší a o nabízí o plných 80 mm větší rozvor náprav. Celkově tak posádka dostane více místa a zvětšil se i zavazadelník (+90 l). Do Evropy zamíří naftový dvoulitr (186 koní) a výkonnější dva-dvojka naladěná na 202 koní. Nabízet se bude jak provedení s pohonem přední nápravy, tak verze 4×4.

 

Land Rover Discovery Sport: Nástupce Freelanderu

Pro příznivce aut s pohonem všech kol a SUV je připravena jedna z těch vůbec největších novinek na stánku Land Rover, kde se představuje Discovery Sport. Jde o menšího sourozence velké Discovery, který v nabídce nahradí aktuální Freelander. Jak Land Rover oznámil už dříve, do budoucna jsou v plánu tři modelové řady: nástupce Defenderu, Range Rover a Discovery. Pro Freelander nezbylo místo. Prodej nového Discovery Sport odstartuje začátkem příštího roku. První předběžná cena má hodnotu 907 500 Kč.

 

Lexus NX: Další menší dorazil v evropské verzi

Pařížský autosalon je kromě jiného také dějištěm premiéry evropské verze Lexusu NX. Stejně jako u Hondy HR-V se je také NX kompaktní crossover, který se v nabídce značky zařadí pod většího a staršího sourozence. V Evropě se bude prodávat verze 200t s novým benzinovým čtyřválcem, alternativu představuje hybridní 300h. Zákazníci si mohou vybírat mezi pohonem přední nápravy nebo všech čtyř kol.

 

Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S: Nová tvář?

Outlander vzbudil svým designem mnoho reakcí a navíc začíná mít pomalu věk na první facelift. V Paříži je k vidění hybridní koncept s upraveným designem. Podle některých zdrojů jde o předzvěst nového vzhledu, který má přinést právě facelift, jiné zdroje v době uzávěrky tvrdily, že je záměrem odlišit hybrid od klasického provedení. Každopádně tenhle koncept vypadá o moc lépe než stávající Outlander.

 

Opel Mokka 1.6 CDTI

Pod kapotu Opelu Mokka míří nový naftový čtyřválec o objemu 1,6 litru, který se už představil v jiných modelech této značky. Těšit se máme na výkon 136 koní, tišší chod a samozřejmě nižší spotřebu. Ta klesne až k hranici čtyř litrů na sto kilometrů.

 

Peugeot Quartz: Crossover s výkonem 500 koní

Jak budou vypadat sportovní auta budoucnosti v podání automobilky Peugeto? To v Paříži naznačuje koncept Quartz. Jde o hybridní crossover disponující celkovým výkonem 500 koní. Vpředu je uložen benzinový čtyřválec s objemem 1,6 ltriu a výkonem 270 koní, u každé nápravy pak najdete elektromotor. Každý nabídne 116 koní. Peugeot slibuje elektrický dojezd až 50 km. Kromě tohoto režimu jízdy můžete využít standardní režim Road, kde pracuje pouze přední elektromotor a spalovací jednotka. Maximum z pohonného ústrojí dostanete po aktivaci režimu Race, kdy se zapojí také zadní elektromotor.

 

Suzuki Vitara: Čtvrtá generace navazuje na koncept iV-4

Také Suzuki dorazí do Paříže s pro Evropu důležitým modelem. Jedná se o čtvrté vydání Vitary. Designově novinka navazuje na koncept iV-4 představený minulý rok ve Frankfurtu, technicky vychází z nové generace SX4 S-Cross. Vitaru si tak můžeme přidat do seznamu terénních aut, která se v rámci generační obměny přestěhovala do kategorie silničních crossoverů.

 

Toyota CH-R: Malý crossover jako studie

I Toyota musí aktuálně řešit absenci malého crossoveru, který by se zařadil pod RAV4. Oproti Lexusu je ale o krok pozadu, protože v Paříži ukáže teprve koncept předznamenávající podobný vůz. Jmenuje se C-HR. Jak jste asi dopředu očekávali, jde o hybridní automobil.

 

Volkswagen Golf Alltrack

Nejprve se představila Škoda Octavia Scout, následoval Seat Leon X-Perience a teď přichází třetí koncernový allroad. Odvozen je od modelu Golf a jmenuje se klasicky Alltrack. Pro všechny verze je standardem pohon 4×4 a o dva centimetry zvýšený podvozek.

 

Volvo XC90: Nově ve verzi R-Design

Novou generaci Volva XC90 jsme si představili už v minulém čísle. První možnost, kde si veřejnost může novinku prohlédnout, je ale právě pařížský autosalon. V průběhu září Volvo představilo ješt také sportovněji laděnou verzi R-Design. Ta dostala agresivnější nárazníky, výraznější blatníky a samozřejmě také patřičné disky kol. R-Design vypadá opravdu hodně dobře.