Zima by měla podpořit prodej SUV. A stalo se tak. V Česku se za první dva měsíce letošního roku podařilo v této kategorii prodat 4074 aut. To už jsou čísla, která se blíží kategorii kompaktních vozů nebo střední třídě. Nejvíce se jako vždy dařilo domácí automobilce. Yeti se s přehledem stal nejprodávanějším modelem a dá se počítat s tím, že si tuto pozici dlouhodobě udrží.

Překvapení v žebříčku je ale hned několik. Jednak je to umístění Dacie Duster na druhém místě se zhruba polovinou prodaných kusů oproti Yetimu. Asi rumunskému vozu pomohl facelift. Dařilo se ale i luxusním značkám. Do žebříčku se dostalo BMW X5 na osmém místě a hned v závěsu za ním přijelo faceliftované Volvo XC60.

Překvapením je také ztráta pozic dvou modelů. Nošovická Hyundai ix35 byla za celý rok 2013 na druhém místě hned za Yetim, nyní pro ni vychází až šestá příčka. Dokonce se prodávala hůř něž její sesterský model Kia Sportage. Příchod nové generace neprospěl modelu Nissan Qashqai. Auto se z poloviny žebříčku propadlo až na desáté místo. Uvidíme, co mu přinese letošek.

Pořadí za první dva měsíce 2014
1 – Škoda Yeti (472 kusů)
2 – Dacia Duster (224 kusů)
3 – Volkswagen Tiguan (218 kusů)
4 – Honda CR-V (244 kusů)
5 – Kia Sportage (218 kusů)
6 – Hyundai ix35 (209 kusů)
7 – Renault Captur (146 kusů)
8 – BMW X5 (144 kusů)
9 – Volvo XC60 (141 kusů)
10 – Nissan Qashqai (121)