Nejen Octavie, Fabie nebo Golfy, problémy s emisemi mají i větší koncernová auta. Vylepšující software používá také motor 3.0 TDI

0

Aféra Dieselgate má pokračování. Poté, co byly důkladně proprány všechny starší čtyřválcové motory TDI, u kterých Volkswagen přiznal software na vylepšení produkce emisí při oficiálních testech, přichází zpráva, která je pro německý koncern dalším problémem. Kromě čtyřválců totiž stejný software používaly údajně i větší naftové šestiválce 3.0 TDI.

Uvedla to americká agentura pro ochranu životního prostředí s tím, že se jedná o motory od roku výroby 2009 do teď. V problémech se tak ocitnou auta typu Volkswagen Touareg, Audi Q7 nebo i naftové Porsche Cayenne. Jenom v Americe jde údajně o minimálně 85 000 exemplářů. Uvidíme, kolika automobilů se bude tento problém týkat v Evropě. Je totiž prakticky jisté, že stejný software použitý v Americe nasazoval koncern i u nás.

Volkswagen v Evropě jinak stále hledá řešení pro čtyřválcové motory. Z dřívějších informací vyplynulo, že většinově postačí (snad) jen výměna software řídicí jednotky, ale u některých verzí by měl být nutný i menší zásah do techniky. Detaily ovšem pořád nejsou známé. Více informací by měly přinést následující týdny. Prozatím jediné, co můžete v tomto směru udělat, je, že si na speciálních stránkách podle VIN kódu ověříte, zda se “problém” s emisemi týká i vašeho auta. Ministr dopravy Ťok původně sliboval pozvánky do servisů, které nebudou povinné, nedávno se ale vytasil s novým prohlášením, podle kterého budou muset povinně do servisu všichni majitelé dotčených aut.