V rámci dalšího z našich pravidelných srovnávacích testů jsme proti sobě postavili dvě korejské novinky. Hyundai Santa Fe nedávno vstoupil na trh jako nová generace, Kia Sorento se představila coby facelift, ale protože používá stejnou techniku, jde o facelift více než důkladný.
Na této dvojici je velmi zajímavé to, jak je vlastně odlišná. Přestože jde o technicky téměř totožné automobily, nehádali byste to ani při pohledu z venku, ani poté, co se posadíte do interiéru. Koncern Volkswagen by se v tomto ohledu mohl učit. Hyundai Santa Fe je svými tvary hodně asijský (především v interiéru), Kia Sorento naproti tomu dává jasně najevo, že byla stvořena s ohledem na vkus Evropanů.
Jakmile se rozjedete, velmi brzy zjistíte, že oba automobily jezdí prakticky stejně. Obecně je podvozek na kategorii SUV hodně tuhý. Asi se budete divit, co si tito obři v zatáčkách dovolí. Rozdíly tak budeme muset hledat v detailech typu odhlučnění podvozku nebo odhlučnění motoru. Do testu jsme si pozvali vrcholné verze osazené nejvýkonnějším dieselem kombinovaným s automatickou převodovkou. Subjektivně bychom odhadovali, že je rychlejší Santa Fe, ale opak je pravdou. Hyundai ovšem drží v kapse ne zcela bezvýznamný trumf, a sice nižší spotřebu. Sorento je jednoduše vyšší, což se někde projevit musí.
Kdo nakonec získal více našich sympatií, to se dočtete v prosincovém vydání 4×4 AM, které je právě v prodeji.