Mnichovská automobilka se v označení svého nového modelu nechala zřejmě inspirovat sousedy z Ingolstadtu. Kupé od řady 3 tak nese nové označení 4, podobně jako kupé Audi A5 vychází z Audi A4. To ale není podstatné. Na jméno zapomeňme, mnohem důležitější je, jak nové kupé bude jezdit.
Až se dostane na český trh, můžeme se v případě pohonu všech kol zatím těšit na dva zážehové motory. Základem je verze 428i xDrive s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem, který dosahuje výkonu 245 koní. Díky tomu by měl vůz zvládnout zrychlit z nuly na stovku za 5,8 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h.
Druhou benzinovou jednotkou je verze 435i xDrive. Dvakrát přeplňovaný šestiválec je také známým motorem. Chlubí se objemem 3,0 litru a výkonem rovných 306 koní. Zrychlí z nuly na stovku za 4,9 sekundy, maximální rychlost je samozřejmě opět 250 km/h.
Oba motory s pohonem všech kol se vážou pouze s automatickou převodovkou s osmi stupni. Slabší agregát s ní spotřebuje v průměru 6,7 litru benzinu na 100 km, silnější osmiválec si pak řekne o 7,6 litru. Oba motory splňují standard Euro 6.
Ani z hlediska vzhledu nejde o velké překvapení. BMW řady 4 je jednoduše řečeno kupé od trojky, proto má společnou příď i velkou část interiéru. Dovnitř se ale vejdou jen čtyři cestující, přičemž se dá očekávat, že svažitá střecha, která vypadá skvěle, bude mít negativní dopad na prostor nad hlavou zadních cestujících.
Auto bude možné vyšperkovat také jednou z designových variant stejně, jako je tomu u dalších nových modelů z Mnichova. Na výběr budou Spor Line, Luxury Line a Modern Line, přičemž je k dispozici ještě M Sport paket, který například přidá lepší kola nebo sportovní volant. V základu jezdí BMW 4 xDrive na 17“ discích.
Z hlediska velikosti je BMW 4 oproti předchůdci nižší, širší a nabídne delší rozvor o 50 mm. Na délku se prodloužilo o 26 mm. Výrobce navíc díky tomu slibuje i ideální rozložení hmotnosti v poměru 50:50. To by mělo znamenat výborné jízdní vlastnosti.