Nový Lexus GS se nabízí kromě hybridního provedení 450h a základní verze 250 také jako „čtyřkolka“ s označením 350 AWD. Pohon všech kol původně nebyl určen pro Evropu, nicméně české zastoupení si vyjednalo výjimku, a tak si u nás tuto novinku můžete pořídit. Kromě pohonu všech kol dostanete také vyšší světlou výšku a výborný benzinový šestiválec.

Lexus GS vypadá obzvlášť s paketem F Sport skvěle. Naše konkrétní testované provedení má pouze „jedinu vadu na kráse“, a tou je už zmíněná vyšší světlá výška, která vás prostě musí praštit do očí, obzvlášť v kombinaci se zmíněným paketem. Dalším menším problémem je maximální rychlost omezená pouze na 190 km/h a také relativně malá nádrž.

Tím jsme ovšem vyčerpali v podstatě všechnu kritiku. Nová generace Lexusu GS se opravdu hodně povedla. Interiér je naprosto precizně zpracovaný a používá velmi kvalitní materiály. Za zmínku určitě také stojí atmosférický šestiválcový motor. Je krásně plynulý, nabídne pořádný zátah a hezký zvuk. Samozřejmostí je vyšší spotřeba, ale s tou se tak nějak musí počítat dopředu.

Celý test si přečtete v listopadovém vydání 4×4 AM.