Pod kapotou nové Audi RS Q5 je nainstalovaný benzinový pětiválec s objemem 2,5 litru. Ten je schopen produkovat maximální výkon 228 kW, tedy 310 koní. K tomu ještě nejvyšší točivý moment s hodnotou 420 Nm.

Výkon se samozřejmě přenáší na všechna čtyři kola pomocí systému quattro. Ten tvoří hydraulicky ovládaná a elektronicky řízená vícelamelová mezinápravová spojka umístěná před zadním diferenciálem. Jejím úkolem je zajišťovat vhodné rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. S quattrem spolupracuje dvouspojková automatická převodovka S tronic se sedmi stupni.

Audi RS Q5 dokáže vystřelit z nuly na 100 km/h za 5,5 sekundy. Pokud hádáte, že maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, pak máte pravdu. Auto je vybaveno systémem start/stop. Výrobce proto může tvrdit, že kombinovaná spotřeba tohoto nabroušeného SUV je 8,8 litru benzinu na 100 km. Doufáme, že si to budeme moci vyzkoušet v praxi.

Součástí modelu RS je snížení podvozku o 25 mm. Lze si ale pořídit adaptivní tlumiče, u kterých řidič zvolí jednu ze tří možností tuhosti odpružení – komfortní, normální a sportovní. Základem jsou kola velikosti 18 palců, dají se ale pořídit i 19“ nebo 20“. Pod nimi najdeme brzdy s kotouči velikosti 365 mm.

Cena pro český trh zatím není známa, v Německu byla základní cena stanovena na 54 600 eur. Dodávky modelu Audi RS Q3 zákazníkům začnou na podzim letošního roku.