Byla to jen otázka času, kdy se na světě objeví další generace šíleného kombi Audi RS6. Tu poslední hnal kupředu desetiválec, nyní máme tu čest s o dva válce menším motorem. Jednotka V8 4.0 TFSI ale rozhodně není žádné ořezávátko. Však taky zvládne poslat na kola výkon 560 koní a maximum točivého momentu 700 Nm.
Audi RS6 samozřejmě spoléhá na pohon všech kol quattro. I díky rozložení síly mezi obě nápravy dokáže vystřelit z nuly na stovku za pouhých 3,9 sekundy, což je teritorium supersportů. Ručička rychloměru se přitom může zastavit až na 305 km/h. To vše při normované spotřebě 9,8 litru benzinu na 100 km.
Novinka také oproti minulé verzi hodně zhubla. Celkem se jí podařilo shodit 100 kg, což je dáno hlavně konstrukcí z hliníku. I díky tomu dosahuje lepších parametrů jak v dynamice tak ve spotřebě.
Obrovskou masu v pohybu ale stejně musí zastavit pořádné brzdy. Audi nasadilo keramické kotouče, které mají vpředu průměr 390 mm, vzadu 420 mm. Pokud budete chtít řádit na silnici, můžete si nastavit na ESP sportovní režim nebo ho úplně odstavit.