42 sekund. Přesně tak dlouho trvá novému Bugatti Chiron za v přepočtu téměř 60 milionů korun, než dosáhne maximální rychlosti 400 km/h a zastaví na nulu. Předváděcí jízdu provedl jezdec sérií F1 a INDYCAR Juan Pablo Montoya a byla ověřena německou certifikační společností SGS-TUV Saar. Dle Bugatti je to první krok k novému rychlostnímu rekordu, který uvidíme již v roce 2018.
Rychle si to shrňme: celková produkce Bugatti Chiron bude pouhých 500ks, z nichž je již 300 prodaných. Uvnitř tepe osmilitrový, W16 motor se silou 1479 koňských sil a točivým momentem 1600 nM na všechna čtyři kola skrze sedmistupňovou duální převodovku.
Při předváděcí jízdě použil Montoya launch control a za 2,5 kilometru a 32,6 sekundy dosáhl maximální rychlosti. Zbývajících 10 sekund zabralo zpomalení na 0 s pomocí velké vzduchové brdy, která se naklání až o 49 stupňů. Dle Bugatti dokáže zvýšit přítlak na zadní nápravu až o 900kg.
„Bugatti je první automobilkou, která testy o zrychlení z 0 na 400 a zpět na 0 neprovádí jen na počítačových simulacích, ale se skutečným autem a skutečným jezdcem. Tam kde ostatním stačí teorie, my ověřujeme naše data reálnými hodnotami. Stejně jako jsme to udělali s Chironem,“ řekl Wolfgang Dürheimer, prezident Bugatti.
Dle Bugatti byl Montoya z možnosti být testovacím jezdcem naprosto nadšený. „Moje první myšlenky byly, že udělám cokoliv, co Bugatti chce, abych mohl řídit tohle úžasné auto. Když řídíte Chiron poprvé a neberete to vážně, nedokážete si ani představit tu sílu, která je uvnitř. Ale jakmile trochu přidáte, ucítíte sílu která se zdá nekonečná.“