Prohlédli jsme si nové koncepty Land Roveru. Oproti původně oznámenému DC100 přivezla automobilka do Frankfurtu ještě otevřenou verzi DC100 Sport. Nevím, jestli je rozumné používat u konceptu, ze kterého by měl vyjít nástupce terénní legendy slovo Sport, ale to je věc automobilky.

DC100 má pod kapotou naftový čtyřválcový dvoulitr, který je možné doplnit o elektromotor a vytvořit tak hybridní variantu. Naproti tomu DC100 Sport má kvůli svému sportovnímu charakteru (!!!!) benzinový dvoulitr. To kdyby jste si chtěli s novou generací Defenderu třeba zazávodit na okreskách asi.

Oba koncepty pak mají podle oficiální tiskové zprávy hned několik netradičních systémů. Pro jízdu terénem řidič využije například systém, který dokáže naskenovat překážky před vozidlem, do hlubokých brodů pak přijde vhod sonar sledující hloubku. Kromě toho automobil na základě informací získaných přes sonar napovídá řidiči, jak rychle by měl jet. Největší vychytávkou ovšem jsou pneumatiky.

DC100 má dvaadvacetipalcové disky a nízké silniční pneumatiky. To v terénu nevadí, protože pláště jsou vybaveny výsuvnými hřeby. Zní to trochu jako sci-fi, takže jsem osobně moc zvědavý, jestli v blízké budoucnosti Land Rover tuhle informaci rozšíří nebo nějak upřesní.

Foto: Jan Markovič