Pan Egolf, který je kapitánem Airbusu 330/340 švýcarských aerolinek, dostal od švýcarského zastoupení Mitsubishi jasné zadání: docílit nižší než udávané kombinované spotřeby. Ta u zvoleného Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 86 kW/380 Nm s pohonem přední nápravy a šestistupňovou manuální převodovkou činí 4,8 l/100 km. Pan Egolf ujel na jednu plnou nádrž trasu z Härkingenu přes Cham, St. Gallen, průsmyk Arlberg, Innsbruck, Salzburg, Vídeň, Linz, Mnichov, Bregenz a zpět přes St. Gallen, Curych, opět Härkingen, Basilej a Moutiers s návratem zpět do Härkingenu s průměrnou spotřebou jen 3,67 l/100 km. Cesta trvala 25 hodin při průměrné rychlosti 73 km/h, celkové překonané převýšení bylo 8600 m (nejnižší bod trasy ve Vídni 170 m n/m a nejvyšší v průsmyku Arlberg 1800 m n/m).
Pan Egolf přitom nepoužíval žádné speciální úpravy nebo techniky, pouze dodržoval základní pravidla – přiměřená rychlost, včasné přeřazování, dodržování rozestupů, dojíždění bez plynu či maximální využívání systému stop-start. S těmito zásadami snížil kombinovanou spotřebu o 23,5 % oproti udávané. Dodejme ještě, že na českém trhu si Mitsubishi ASX s tímto motorem již nekoupíte, v nabídce je pouze silnější verze 1.8 DI-D 110 kW s pohonem všech kol. Sesterský Citroën C4 Aircross ale nabídne vysoce úsporný 1.6 HDi 84 kW, u nějž lze volit mezi pohonem 2WD a 4WD.