Určitě nejsme jediní, kteří se na příchod nové generace Fordu Focus nesmírně těší. Ford totiž vybavil svůj vrcholný hatchback celou řadou zajímavých novinek typu motoru z modelu Mustang a hlavně novým pohonem všech kol s aktivním zadním diferenciálem a schopností poslat až 70 % výkonu motoru na zadní nápravu, což dělá z auta příjemně přetáčivý stroj.

Dlouho jsme na Focus RS také čekali, nicméně čekání je definitivně u konce. Ford začala nové RS sériově vyrábět. Stalo se tak minulý týden, přičemž výroba je umístěna do závodu Saarlouis, kde už teď vznikají modely Focus, C-Max a Grand C-Max. RS s nimi bude vznikat na jedné lince.

Investice do továrny kvůli zavedení výroby Focusu RS se vyšplhala na 16,5 milionů eur. Ze Saarlouis se pak budou hotová auta vozit nejen na evropské trhy, ale také třeba do Ameriky nebo do Číny. Pouze v Evropě Ford eviduje už více než tři tisíce objednávek, ze kterých má přibližně 60 českou adresu. Vůbec první sériově vyrobené RS dostalo světle modrou barvu karoserie a namířeno má k belgickému zákazníkovi. Do ČR dorazí první hotová auta koncem prvního čtvrtletí letošního roku.