Toyota Prius nové generace se poprvé ukázala na autosalonu ve Frankfurtu, jenže tehdy ještě automobilka neřekla přesné technické detaily, takže jsme nevěděli, že by nás tento vůz měl zajímat. Dnes už je ovšem venku vše podstatné a jen tak mimochodem se v tiskové zprávě kromě jiného píše také to, že nový Prius může mít pohon všech kol.

Standardem je ale samozřejmě verze s pohonem přední nápravy, která kombinuje známou benzinovou jedna-osmičku s elektromotorem. Spalovací motor sem přešel z generace předchozí, ale údajně byl výrazně přepracován. Jeho tepelná účinnost se díky různým úpravám dostala na 40 %. Maximální výkon je 98 koní a točivý moment dosahuje na 142 Nm. Elektromotor pak přidá dalších 72 k a 163 Nm.

Zájemci ovšem mohou sáhnout po variantě E-Four, což je provedení s pohonem všech kol. Podobně, jako to má například Lexus RX nebo NX, se v takovém případě nastěhuje k zadní nápravě ještě druhý elektromotor. Toyota v tiskové zprávě nezmiňuje, zda se nějak zvýší výkon, takže můžeme předpokládat, že se celkový výkon hybridního systému nezmění, protože předokolka i čtyřkolka má shodné akumulátory, které jsou pro výkon elektromotorů rozhodující. Stejná situace panuje u zmíněných Lexusů.

V kombinovaném provozu by si měl nový Prius vystačit s přídělem 2,5 l/100 km . Auto jako takové je oproti předchozí generaci nižší, ale zároveň prostornější a nabídne větší kufr. Ten má objem 502 litrů, pokud se vzdáte rezervního kola.