Volvo V60 v provedení plug-in hybrid není úplně žhavou novinkou. Automobilka tohle auto vyrábí už zhruba dva roky. Proč se tedy dostává do naší redakce až teď? Je to jednoduché, až v současné době tento model navzdory původním předpokladům dorazil na český trh. Zpoždění je dané omezenou kapacitou výroby. Nikdo dopředu nepředpokládal, že v zemích, kde se podobná auta těší státní podpoře, bude o hybridní V60 až takový zájem. Zjednodušeně řečeno, veškerá produkce zmizela například v Nizozemsku, kde vzali zákazníci hybridní Volvo útokem.
„Stáří“ vozu je taky důvodem jednoho drobného překvapení, které na nás čekalo. Navzdory původním očekávání není pod kapotou nový naftový dvoulitr, ale ještě pěkně po staru velký dieselový pětiválec. Jeho výkon činí 215 koní. Na zadní nápravě je pak ještě elektromotor s výkonem 50 kW. Auto vám dává na výběr mezi různými režimy. V tom nejostřejším, který se jmenuje Power, jste na stovce za 6,1 s. Maximálka činí 230 km/h.
Hybridní V60 je zajímavé auto, které nabízí mnoho otázek k testování. Ověřit musíme především na dojezd v čistě elektrickém režimu, který má být příjemných 50 km. Jak dlouho se pak baterie nabíjejí? A jaká je vlastně reálná spotřeba? Na vše se v rámci připravovaného testu podíváme. A pokud máte další dotazy, neváhejte a ptejte se. Případné odpovědi najdete v říjnovém vydání 4×4 AM.