Volkswagen Phaeton se dá označit za propadák. Auto, které se v Evropě prodává v malých číslech, se například na českém trhu podaří udat v jednom nebo dvou kusech za rok. A to VW kvůli němu postavil samostatnou fabriku v nedalekých Drážďanech. Je ze skla a oceli a má dřevěné podlahy. Často se zde pořádají koncerty nebo kulturní akce. Mysleli jsme si, že výroba skončí a Volkswagen zde bude provozovat třeba muzeum.
Jenže chyba lávky. Nic takového v plánu není, naopak: ve výrobě se má pokračovat. Britskému magazínu Autocar to potvrdil šéf vývoje značky Heinz-Jakob Neusser. Novinka by se mohla začít vyrábět poměrně brzy, její vývoj je už v plném proudu. Auto bude stát na koncernové platformě pro velké vozy MLB, které se přezdívá také MLB Evo.
Jenže proč si chce Volkswagen nechat auto, které se prakticky neprodává? Odpověď Neussera je jednoduchá. Nový Phaeton se stane konkurencí luxusních sedanů, které vyrábí Hyundai, Kia a další producenti levnějších vozů. Navíc bude vhodným modelem, na kterém si bude Volkswagen testovat nové technologie. A možná nakonec uvidíme, že se mu bude dařit alespoň o něco lépe než současnému Phaetonu.