Evropané se dočkají nového kompaktního crossoveru EcoSport, který Ford původně zamýšlel pro indický a brazilský trh. Model postavený na platformě Fiesty s ní sdílí i některé prvky interiéru, pro Evropu by měl také dostat jinou paletu motorů. Očekává se nasazení nového tříválcového turbobenzínu 1.0 EcoBoost, vyloučeno není ani použití atmosférického 1.5 Ti-VCT. Naftu pak zastoupí další nový motor 1.5 TDCi. EcoSport bude sice lákat na zvýšenou stavbu i světlost a robustní oplastování, s pohonem všech kol se však nepočítá. Evropské prodeje by měly být zahájeny do 18 měsíců, tedy na přelomu let 2013/2014.
Na druhém konci segmentu crossoverů se však v Evropě začne prodávat Ford Edge, který už sklízí úspěchy v zámoří. Zahájení jeho kariéry na našich trzích je časově ohraničeno horizontem „několika let“ a tak se dá předpokládat, že půjde nikoliv o stávající model, ale o novou generaci vyvíjenou podobně jako menší Escape/Kuga coby globální vůz. O motorech tak můžeme zatím pouze spekulovat, neměl by však scházet 2.0 EcoBoost v různých naladěních a vrcholný přeplňovaný 3.5 V6 EcoBoost. Zřejmě dojde i na dieselový a hybridní pohon.
Třetí novinkou bude čerstvě představené Mondeo 4. generace (v USA se již prodává jako Ford Fusion), které poprvé od nepříliš rozšířeného Mondea 4×4 1. generace s benzínovým dvoulitrem nabídne pohon všech kol, nejspíše s populární spojkou Haldex. Tentokrát však má být kombinován s naftovým motorem a stát se konkurentem Volkswagenu Passat 4Motion a Opelu Insignia 4×4. Mondeo bude opět dostupné v provedeních liftback, sedan a kombi, Ford do něj coby základní motor nasadí trochu překvapivě litrový EcoBoost naladěný na 88 kW (120 k). Kromě toho se bude prodávat i jako hybrid.
Součástí modelové ofenzívy Fordu pod heslem „Go Further“ neboli „Dojdi (dojeď) dál“ je také faceliftovaná Fiesta, nový Transit, který by měl opět nabídnout pohon 4×4, menší van Tourneo Connect či plán začít v Evropě prodávat novou generaci legendárního Fordu Mustang, která se odpoutá od současného retro designu.