Automobil s názvem Dernburg-Wagen vznikl v roce 1907 ještě pod hlavičkou firmy Daimler-Motoren-Gesellschaft. Jeho technika je obdivuhodná i z dnešního pohledu, ovšem na tehdejší dobu byl přímo revoluční. Čtyřválec 6,8 litru podával výkon 26 kW (35 k) a poháněl všechna čtyři kola stálým rozvodem. Kromě toho ale automobil disponoval i řízením všech kol! A světlou výšku 32 centimetrů by mu záviděl kdejaký dnešní offroad. Auto vzniklo jak pro tehdejší evropské cesty, které ještě málokde měly asfalt, tak i pro německé kolonie v Africe.
Mercedes pohon všech kol dále rozvíjel a v současné době slouží nejen v ikonickém off-roadu třídy G, který vznikl v sedmdesátých letech, ale i v mnoha osobních automobilech (od třídy C včetně) a SUV, nebo v nákladních automobilech Unimog a Fuso, které koncern Daimler také vyrábí.