Targa debutovala na autosalonu ve Frankfurtu už téměř před 49 lety. Bezpečně pojatý otevřený vůz s pevným B sloupkem znamenal takovou malou revoluci. Pár generací se s ním opravdu objevilo, jindy zase měla Targa jen obyčejnou odsouvací skleněnou střechu. Nyní se vrací ke kořenům a tedy původnímu pojetí slova Targa.
Nové Porsche 911 Targa má výrazný B sloupek, zbytek zádě tvoří prosklená plocha. Nad hlavami předních cestujících pak najdeme plátěnou střechu. Stačí zastavit, stisknout tlačítko a skleněná záď se přizvedne, aby se pod ni mohla látková střecha skrýt. Celá operace trvá 19 sekund a pak si už lze užívat vítr ve vlasech.
Porsche 911 Targa bude od počátku k dispozici pouze ve dvou variantách, a to jedině s pohonem všech kol. Základem bude Targa 4 se šestiválcem o objemu 3,4 litru a výkonu 350 koní. Verze Targa 4S pak bude na všechna čtyři kola posílat výkon rovných 400 koní. K tomu potřebuje už objemnější plochý šestiválec s kapacitou 3,8 litru.
A jaké jsou parametry? Porsche 911 Targa 4 zvládne zrychlit z nuly na stovku za 4,8 sekundy, maximální rychlost je 282 km/h. Silnější verze Targa 4S totéž zvládá za 4,4 sekundy a dokáže uhánět až 296 km/h. Obě auta mají k řazení automatickou dvouspojkovou převodovku PDK se sedmi stupni.
Otevřená novinka ze Zuffenhausenu se dostane do showroomů už v květnu. Startovací cenou by měla být pro slabší verzi částka 109 338 eur, tedy asi 2,95 milionu korun. Na silnější variantu si budete muset v kasičce vyhradit minimálně 124 094 eur, což je 3,35 milionu korun.