Proč opouštět něco, co zaručeně funguje!? To si zřejmě řekli inženýři ze Subaru, když chystali novou generaci ostrého sporťáku WRX STI. Ti kteří jsou plně obeznámeni s technikou aktuálního modelu tak na žádné velké překvapení rozhodně nenarazí. Zároveň ale budou vědět, že se můžou těšit na pěkně drsné svezení.

Nový model WRX STI (přišel o název Impreza) charakterizuje zejména modernější karosérie. Auto navíc sedí také na novém podvozku. WRX STI narostlo na délku i co do rozvoru. Nyní mu naměříme 4595 mm oproti původním 4580 mm a rozvor má hodnotu 2650 mm. Uvnitř kabiny pak čekejte měkčené plasty které mají zútulnit prostředí pro posádku. Nechybí ani zábavní systém s velkou dotykovou obrazovkou (6,1“).

Co se týče motoru, zde se WRX STI opravdu drží zavedených kolejí. Subaru se rozhodlo nasadit benzinový čtyřválec typu boxer s nezvykle velkým objemem 2,5 litru. Jednotka zapadající do řady EJ disponuje výkonem 305 koní, který je dostupný v 6000 ot./min. Maximum točivého momentu má pak hodnotu 393 Nm. Milovníci starých pořádků jistě zatleskají: WRX STI bude možné získat pouze s manuální převodovkou se šesti stupni.

Pohon všech kol je u WRX STI opět řešen pomocí mezinápravového diferenciálu DCCD, přičemž na přední i zadní nápravě se nachází ještě samosvorné diferenciály. Chování systému pohonu všech kol je znovu nastavitelné z kabiny, základní rozložení sil je 41:59 ve prospěch zadní nápravy. Řidič bude mít k dispozici rovněž i volbu jízdních režimů SI-DRIVE, která se s příchodem nové verze taktéž nemění. Zapracovalo se však na řízení, to bude nyní ostřejší. Oproti původním 2,8 otáčkám teď vozu stačí jen 2,5.

Subaru WRX STI se po premiéře v Detroitu chystá také na evropskou půdu. Zde by se mělo představit už na březnovém autosalonu v Ženevě. Do prodeje půjde ještě během jara. Těšit se přitom můžeme na úvodní variantu Launch Edition, která opět přiláká hlavně milovníky starých dobrých pořádků. Auto totiž dostane klasickou modrou karosérii a zlatá kola velikosti 18“ Toto provedení je limitováno na počet 1000 prodaných kusů.