Nový Forester naroste do délky na 4595 mm (+ 35 mm), do šířky na 1795 mm (+ 20 mm) a do výšky na 1695 mm (+ 15 mm). Také prostoru pro pasažéry a zavazadla lehce přibyde: s rozvorem prodlouženým na 2640 mm (+ 25 mm) se zvětšil i kufr. Japonský katalog udává dvě hodnoty podle metodiky VDA: 505 l a 488 l, naše japonština bohužel není na takové úrovni, abychom upřesnili, k čemu se vztahují. Nejspíše však půjde o obvyklou kombinaci minirezerva/plnohodnotná rezerva či sada na lepení. Dodejme, že stávající Forester má 450 l.
Exteriér se posune ve směru, kterým už se vydalo Legacy, XV a u nás dosud neprodávaná nová generace Imprezy. To znamená výraznější masku s bohatým chromováním, ostřeji řezané světlomety a výrazně rýsované blatníky. Novinkou jsou malá čtyřúhelníková okénka u A-sloupků a zrcátka uchycená na dveřích. Zadní světlomety si zachovaly grafické rozvržení současného modelu, po vzoru XV jsou ale hranatější a více vystouplé. V interiéru bychom mohli počítat rozdíly oproti XV a Impreze na prstech jedné ruky, sází na robustnost, jednoduchost a snadnou orientaci.
Domácí japonský trh dostane dvojici benzínových dvoulitrů boxer: atmosférický o výkonu 110 kW (150 k), který bude možné spojit s šestistupňovou manuální nebo bezestupňovou (CVT) převodovkou, a nový přeplňovaný s dvoukomorovým turbodmychadlem TwinScroll o výkonu 206 kW (280 k) výhradně s CVT. Pro americký trh se ještě počítá s objemnějším čtyřválcem 2.5 DOHC 127 kW (173 k), v Evropě se jistě dočkáme i dieselového 2.0D 108 či 110 kW (147/150 k). Pohon všech kol Symmetrical AWD je samozřejmostí.
Nový Forester uvidíme nejdříve na pařížském autosalonu, v Japonsku se začne prodávat v polovině listopadu a na ostatní trhy se dostane počátkem roku 2013.