Jak je možné, že SUV vážící téměř 2,4 tuny, překoná stovku za pouhých 4,8 sekundy? Odpovědí je ručně opečovávaný osmiválec, který na všechna čtyři kola posílá výkon čítající stádo 525 koní. K tomu ještě připočítejte maximum točivého momentu 700 Nm a je jasné, že tohle auto je pořádná raketa.
Navíc má i podobný zvuk. Nikde tu není tlačítko, které by třeba otevíralo klapky výfuku, aby byl ještě brutálnější. On je totiž dost drsný sám o sobě. Stačí naprázdno prošlápnout pedál plynu a přebytečná směs exploduje ve výfuku takovou intenzitou, že polekáte všechny ve vzdálenosti 200 metrů.
Chtěli byste s takovým vozem jezdit? My jsme ho měli půjčený na celý týden. Za volant si sedl kolega Vojtěch Horáček. Jeho pocity z jízdy a závěr, zda tento stroj stojí za 2,8 milionu korun, najdete v aktuálním vydání 4×4 Automagazínu.