Narozdíl od většího C-Crosseru, který se od sourozence Outlanderu liší jen minimálně, se u C4 Aircross řezalo hlouběji a výsledek je velmi povedený. Společné zůstaly pouze boční dveře, předek si vzal inspiraci u C4 a DS3 (svislé pruhy diod denního svícení), zatímco zadní partie nezapřou podobu s konceptem Hypnos. Dalším prvkem z DS3, ačkoliv horizontálně převráceným, je D-sloupek v podobě žraločí ploutve nesoucí chromovaný štítek s označením modelu. Citroën nabídne osm metalických a perleťových laků plus základní bílou. Testovaná hnědá metalíza v kombinaci s chromovanými doplňky jej doslova posouvá o úroveň výš.
Také uvnitř se měnilo, třebaže už méně – přesto je interiér svébytný, a to hlavně díky novému a povedenému volantu s hodnotnějším potahem a tlačítky. I lesklý černý dekor palubní desky dělá z C4 Aircross pohlednější vůz. Čalounění sedadel je pro výbavy Attraction a Tendance látkové, pro nejvyšší Exclusive v kombinaci látka-koženka, perforovaná kůže je za příplatek. Objem zavazadelníku se liší v závislosti na výbavě: s dojezdovou rezervou 416 l, se sadou na lepení pak stejně jako u ASX 442 l.
Kromě dvojice motorů převzatých od Mitsubishi, tedy zážehové 1.6 86 kW (výhradně s pohonem předních kol) a naftové 1.8 110 kW (u Citroënu s označením HDi a na českém trhu pouze jako čtyřkolka v nejvyšší výbavě) obohatil Citroën nabídku o další vznětovou jednotku, tentokrát ale z produkce koncernu PSA. Diesel 1.6 HDi vyprodukuje 84 kW a lze jej volitelně kombinovat s pohonem všech kol, zároveň jde se spotřebou 4,6 l (předokolka) o nejúspornější variantu. Pro všechny motorizace je standardem systém stop-start, nejde však o e-HDi s reverzibilním alternátorem, ale opět o převzatý AS&G od Mitsubishi, tedy zesílený startér.
A jak C4 Aircross jezdí? Otestovali jsme vrcholný 1.8 HDi ve výbavě Exclusive. Na krátké trase nebylo možné se zaměřit na spotřebu, ale lze předpokládat, že bude totožná jako u ASX, tedy bez debaty výborná. Kde se Citroën odlišuje, je odhlučnění, které je pocitově lepší a i syrový motor do interiéru proniká méně výrazně než v případě „tří diamantů“. Odpružení je laděné podobně jako u Mitsubishi, tedy komfortně, a to i na 18“ kolech. Řízení ani řazení se nezměnilo a patří k tomu lepšímu, co v segmentu dostanete. Plusem Citroënu je rozšířená výbava (většinou formou paketů), příplatková panoramatická střecha interiér krásně prosvětlí.
Citroën C4 Aircross se na českém trhu začne prodávat 23. května, základní 1.6i Attraction 2WD bude stát 479 900 Kč (při využití financování od Citroënu dostane zákazník 40 000 Kč slevu). Vyšší výbava Tendance, která má tvořit zhruba 85 % prodejů, stojí o 20 000 Kč více. 1.6 HDi 2WD pořídíte ve stupni Tendance od 559 900, čtyřkolku pak za 599 900 Kč. Nejsilnější 1.8 HDi 4WD přijde na 649 900 ve výbavě Tendance, Exclusive pak ještě o 50 000 dráž.
Detailnější dojmy z nového C4 Aircross a více fotografií najdete již brzy v červnovém čísle 4×4 Automagazínu.