BMW řady 7 prošlo faceliftem a to samé platí také o vlajkové lodi automobilky Lexus. Zatímco u BMW jde o klasickou modernizaci, luxusní divize značky Toyota to vzala takříkajíc od podlahy a výsledek byste klidně neznalému člověku mohli prezentovat jako novou generaci. Model LS se hodně změnil, bude to ale stačit na zavedenou konkurenci z Evropy?

Aby bylo srovnávání ještě o něco zajímavější, porovnali jsme naftový šestiválec, který láká především na vysoký točivý moment a nízkou spotřebu s hybridním pohonným ústrojí, kterým Lexus dlouhodobě nahrazuje právě dieselové motory. Zatímco pod kapotou BMW byste tedy našli třílitrový diesel, Lexus kombinuje pětilitrový benzinový osmiválec s elektromotory. Jízda s takto luxusním hybridem má své velké kouzlo a kromě toho také nabídne velmi solidní zátah bez ohledu na to, z jaké rychlosti budete akcelerovat. Dieselovému BMW kolem 180 km/h začíná docházet dech.

Jenže to je pouze jeden z celé řady aspektů, které jsme během testu museli vzít v úvahu. Jak už bylo řečeno, rozhodnout o tom, kdo z této dvojice je lepší, se ukázalo jako velmi složitý úkol. Zda bychom dali přednost dieselovému BMW nebo hybridnímu Lexusu, to se dočtete v dubnovém vydání 4×4 AM.