Acura NSX: Čtyři motory, 581 koní, maximálka 307 km/h a stovka za tři vteřiny

0
2017 Acura NSX

Tohle je čtyřkolka, kvůli které už pomalu nemůžeme ani spát. Kromě toho, že si Honda dávala s představováním opravdu hodně na čas, muselo se ještě navíc také dlouho čekat na oficiální a hlavně konečná fakta týkající se pohonného ústrojí. Do světa je automobilka vypustila dnes, takže tady jsou. A držte si klobouky.

Nové NSX je nesmírně složitý stroj, který pracuje se čtyřmi (!) motory. Ten největší a základní je dvakrát přeplňovaný benzinový šestiválec, který vyprodukuje 507 koní a 550 Nm. Je umístěn před zadní nápravou, kterou také pohání. U tohoto motoru je přímo umístěn také elektromotor. Ten má parametry 48 koní a 148 Nm a také jeho schopnosti směřují dozadu. NSX používá devítistupňový automat a na zadní nápravě je samosvor.

Už tohle by asi stačilo k pořádnému svezení, ale Honda šla dále. Dopředu umístila Twin Motor Unit, což je, jak název napovídá, další dvojice elektromotorů. Každý z této dvojice nabízí 37 koní a 73 Nm. Jejich funkce je kombinovaná. Samozřejmě přidávají své parametry k akceleraci, zároveň pomáhají s brzděním, rekuperují a hlavně pracují jako aktivní diferenciál, takže v zatáčkách pohání více vnější kolo, které vás tlačí do oblouku. Honda ostatně v tiskové zprávě hovoří o jízdě jako po kolejích. Když si uvědomíme, že je vpředu v podstatě aktivní diferenciál a vzadu samosvor, že vůz měří na šířku 2,2 metru a na výšku pouze 1,2 metru, pak si dost dobře nedovedeme představit, co se musí dít v zatáčkách. Tohle bude hotové peklo. Stovka je pak záležitostí na zhruba tři sekundy a maximálně se Acura rozjede na 307 km/h.

Kdy přesně vůz dorazí do prodeje, to se ještě neví. Pro nás je důležité, že Honda představila nové NSX zatím pouze jako Acuru. Jinak řečeno, jako první se dočkají američtí zákazníci. Je také klidně možné, že se evropská varianta bude ještě od této americké trochu lišit.