Audi RS 4 Avant prošlo omlazovací kůrou, pořád je to ukrutně rychlé kombi

0

Po dvou letech na trhu Audi omladilo svůj supersportovní model Audi RS 4 Avant. To dostalo nový designérský styl přinášející ještě výraznější vizuální odlišení, nový systém ovládání multimediálního systému MMI touch a ještě agilnější jízdní vlastnosti. Skvělý šestiválec zůstává.

 

 

 

 

Automobilka Audi vylepšila model RS 4 Avant, jehož aktuální generace byla představena v září 2017. Sportovní ambice umocňuje nejen nově navržená čelní partie, ale také sportovní interiér s novým systémem ovládání MMI touch. Nově tvarovány jsou také přední světlomety LED modelu RS 4 Avant. Na přání dodávané světlomety Matrix LED s tmavými vnitřními plochami završují novou tvář supersportovního Avantu a odlišují jej od ostatních členů rodiny A4.

Výkonný motor V6 Biturbo poskytuje nejvyšší výkon 331 kW (450 k) a maximální točivý moment 600 N.m v širokém rozsahu otáček od 1900 do 5000 min. RS 4 Avant díky tomu zrychlí z nuly na 100 km/h za pouhých 4,1 sekundy. Agregát TFSI má hmotnost pouhých 182 kilogramů, což je o 31 kilogramů méně v porovnání s motorem V8 předchozího modelu z roku 2012. Z toho profituje pohotovostní hmotnost i její rozložení mezi nápravy, což jsou dva předpoklady pro ohromující jízdní výkony. V6 Biturbo působí na klikový hřídel maximálním točivým momentem 600 N.m v širokém rozsahu otáček od 1900 do 5000 min-1. Dynamický paket RS zvýší elektronicky omezenou nejvyšší rychlost z 250 na 280 km/h.

 

Každá řada válců motoru 2.9 TFSI je vybavena jedním výfukovým turbodmychadlem. Maximální plnicí tlak je 1,5 baru. Stejně jako u všech motorů V6 a V8 značky Audi jsou turbodmychadla uložena mezi řadami válců, svírajícími úhel 90 stupňů. Hlavy válců mají proto stranu výfuku umístěnou na vnitřní straně a sání na vnější. Toto uspořádání umožňuje kompaktní konstrukci a krátké dráhy proudění výfukových plynů s minimálními ztrátami. Jednotka 2.9 TFSI reaguje díky tomu mimořádně spontánně na pohyby pravého pedálu.

Podběhy kol s charakteristicky tvarovanými blatníky modelů quattro jsou v porovnání s modelem Audi A4 Avant vpředu i vzadu o 30 milimetrů širší. Leskle černé ozdobné prvky, umístěné v bezprostředním sousedství světlometů, umocňují šířku nového modelu RS 4 Avant.