Pod kapotou nejmenšího modelu z Ingolstadtu se objeví benzinový čtyřválec. Jednotka 2.0 TFSI má výkon 231 koní a maximální točivý moment 370 Nm. Co to pro takové malé autíčko znamená si jstě dokážete představit. Pokoří totiž stovku jen za 5,8 sekundy a maximálně to požene až 250 km/h.

Takový výkon lze ukočírovat jen pohonem předních kol, jsme ale rádi, že se Audi rozhodlo nasadit pohon všech kol s hydraulickou spojkou s upraveným řídícím softwarem pro sportovnější svezení. Navíc bude model S1 k dostání ve verzi se třemi i pěti dveřmi. Ty se liší nejen svou praktičností, ale i spotřebou. Ne, že by na tom tolik záleželo, ale třídveřová varianta spolyká 7,0 litru benzinu na 100 km, v případě pětidveřové Sportback je to o deci více.

Design vozu snad nemusíme dopodrobna rozebírat, můžete si ho prohlédnout v přiložené fotogalerii. Víme z ní moc dobře, že i tak budou někteří motoristé nevraživě koukat, až je s testovací Audi S1 předjedeme jako by se nechumelilo. Auto budeme mít už brzy v testu, protože se i velmi rychle dostane na český trh. Mělo by to být ještě během jara a cena by měla začínat mezi 800 a 850 tisíc korunami.