Po ukončení výroby na konci roku 2018 se u Dacie vrací do nabídky modely s pohonem LPG, což se týká i populárního Dusteru. Ten, stejně jako ostatní modely, bude dostupný výhradně v kombinaci s novým motorem 1,0 TCe ve spojení s výbavou Comfort a Prestige.

Pokud si teď děláte zálusk na Dustera, který se může pochlubit celkovým dojezdem až 1000 kilometrů, věřte, že celá věc má jeden háček. A tím je možnost kombinace pohonu LPG pouze u verzí s pohonem předních kol. U provedení 4×4 musíte na LPG zapomenout.

Většině zájemců o Duster to vadit nebude, verze 4×2 nejezdí vyloženě špatně. Palivová nádrž na benzín pojme 50 litrů a nádrž na LPG 34 litrů.

Výhody tovární verze LPG oproti dodatečným zástavbám jsou zejména v zachování plné tovární záruky na 3 roky nebo 100 000 km, dále je kontrola systému LPG zahrnuta do standartního programu údržby a navíc se automobilu s továrním LPG zvyšuje zůstatková hodnota – nádrž na LPG není nutné po 10 letech měnit jako je tomu u dodatečných přestaveb.

Postupně se daří odstraňovat i další překážky v užívání vozidel s pohonem na LPG – vjezd do podzemních garáží je pro vozidla s pohonem LPG povolen za předpokladu, že má garáž příslušné vybavení (odvětrávání, indikátor úniku plynu).