Není tak docela nezajímavé, že v prezentaci stále zůstává zachováno jméno Santa Fe, přičemž o ix45 se nikde nehovoří. Britský trh je ale v lecčems specifický a tak si počkáme, zda skutečně nástupce alfanumerické označení na kontinentu dostane. Co se vizuálních změn týče, kromě kosmetických úprav souvisejících s homologací (např. čirá krycí skla blinkrů) jsou nulové. Evropané prý však nedostanou verzi Santa Fe LWB prodlouženou na 4905 mm, musí se spokojit jen se základní délkou 4650 mm. Pěti- či sedmimístný interiér ale bude i nadále v nabídce, třetí řada tedy bude opět spíše nouzová.
Na britském trhu Hyundai zatím nabídne jediný motor, šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovku a možnost pohonu předních kol 2WD nebo všech čtyř kol 4WD. Tím motorem bude známý 2.2 CRDi o výkonu 145 kW (197 k) a točivém momentu 420 Nm. Výrazně se mezigeneračně snížila kombinovaná spotřeba: u 2WD klesla na 5,9 l/100 km, u 4WD na 6,1 l/100 km. Santa Fe se bude v Británii prodávat ve třech úrovních výbavy Style, Premium a Premium SE, přičemž již v základní nechybí třeba osmnáctipalcová litá kola, automatická klimatizace, pneumatické vyrovnávání zadní nápravy pro sedmimístnou variantu, zadní parkovací senzory, Bluetooth s hlasovým ovládáním, kompletní sada bezpečnostních prvků nebo multifunkční volant.
Napjatě čekáme, jak dopadne rozluštění hádanky ix45/Santa Fe pro český trh, potažmo pro kontinentální Evropu. O vývoji vás budeme informovat.