Styling modelu EcoSport vznikl s jasným zacílením na mladé a aktivní zákazníky. Rozměrná a bohatě chromovaná maska odkazuje na novou generaci Fordu Kuga, interiér s palubní deskou inspirovanou mobilním telefonem zase vychází z technicky spřízněné Fiesty. Na China Auto se EcoSport ukázal v nejvyšší výbavě Titanium, která zahrnuje např. šestnáctipalcová litá kola, hlasové ovládání Ford Sync, bezklíčové odemykání a startování, parkovací senzory, asistent rozjezdu do kopce nebo bohatou bezpečnostní výbavu: dvoufázové přední a okenní airbagy či ABS s ESP.
Pro pohon bude sloužit dosud nespecifikovaný počet převážně maloobjemových motorů. Potvrzen byl litrový benzínový tříválec EcoBoost naladěný na 88 kW (120 k)/170 Nm, který by měl poskytnout ideální kombinaci dynamiky a nízké spotřeby. Ford EcoSport bude primárně zaměřen na rozvojové trhy, o čemž ostatně svědčí i lokalizace výroby. Bude totiž sjíždět z linek v čínském Čchung-Čchingu, brazilském Camaçari, thajském Rayongu a indickém Džennai. Ford jej plánuje nabízet celkem na více než 100 světových trzích. EcoSport se tam střetne s dvojčaty Opel Mokka/Buick Encore či chystaným Peugeotem 2008 a jeho odvozeným modelem se znakem Citroënu.