Také Peugeot si chce ukousnout z koláče oplastovaných crossoverů. Jeho model 508 RXH vychází ze stejnojmenného kombi, přidává k tomu ale větší světlou výšku, pohon všech kol, bohatou výbavu a několik designových „třešinek na dortu“.

Peugeot postupoval stejně jako například Audi či Subaru. 508 RXH se tedy honosí ochrannými plasty a zakrytovaným podvozkem, od běžné 508 jej navíc odlišují design masky a trojité linky diod pro denní svícení v předním nárazníku. Jejich uspořádání má evokovat lví spáry. Pro pohon zadní nápravy slouží opět hybridní systém HYbrid4. Přední kola tedy roztáčí turbodiesel 2,0 HDi 120 kW (163 k) spojený s šestistupňovou automatickou převodovkou, zatímco na ta zadní směřuje síla elektromotoru o výkonu 27 kW (37 k). Celkový maximální točivý moment činí 450 Nm. Kombinovaná spotřeba má být pouze 4,2 l/100 km. Auto nabídne i čistě elektrický mód, který přijde vhod zejména ve městě.

Jako vrchol modelové řady je 508 RXH vybaven na úrovni. Standardem tak bude panoramatická střecha, boční laminovaná okna, osmnáctipalcová litá kola, head-up displej, navigace, bezklíčové odemykání a startování či čalounění sedadel Alcantarou. Speciálně pro verzi RXH se bude nabízet i tmavohnědý lak, který v interiéru doplní dekory v barvě mědi. Nový Peugeot 508 RXH vstoupí do prodeje na jaře roku 2012.

Foto: Jan Markovič