Na autosalonu v Ženevě jsme si chtěli prohlédnout zajímavý vůz, který na svém stánku vystavovala britská automobilka Land Rover. Byl to model Defender, ale poměrně zvláštní – šlo totiž o elektromobil. Bohužel, auto bylo zamčené.

Defender Electric je prototyp, který  místo dieselového motoru pohání elektromotor s výkonem 70 kW a točivým momentem 330 Nm s 300 V lithium-ionovou baterií, jejíž kapacita 27 kWh umožňuje vozu dojezd více 80 kilometrů. Při běžném offroadu v nízkých rychlostech může baterie vydržet až osm hodin. Nabíjení baterie 7 kW rychlonabíječkou trvá čtyři hodiny, přenosnou 3 kW nabíječkou pak deset hodin.

Vůz ale dokazuje, že i když jde o ekologické auto, není potřeba dělat kompromisy ohledně průchodnosti terénem. Na první pohled bychom totiž nepoznali, že jde o jinou verzi než tu běžnou se spalovací jednotkou. Škoda, že automobilka zatím nepočítá se sériovou výrobou. Byl by to určitě zajímavý model, třeba pro energetické společnosti, které si tato auta často pořizují.

Více informací o elektrickém Land Roveru Defender najdete zde.