Významným milníkem pro Audi se stala premiéra modelu Q3 RS. Kromě toho, že jde o nejvýkonnější verzi této řady jde také o první „kvéčko“, které se může pochlubit písmeny RS. Spojit má vysokou praktičnost a dynamický výkon. S

Pod kapotou je přeplňovaný pětiválec naladěný na 310 koní dostupných v rozmezí od 5200 do 6700 ot./min. Točivý moment končí na 420 Nm a řidič jej má k dispozici od 1500 do 5200 ot./min. Tyto parametry stačí k tomu, aby nejmenší z rodu Q dosprintoval na stovku za 5,5 s, maximální rychlost je elektronicky omezena na klasických 250 km/h. Podle tabulkových údajů by se měl motor průměrně i díky systému start/stop vystačit s necelými devíti litry paliva.

Pohon všech kol používá mezinápravovou spojku. Standardem je sedmistupňová automatická převodovka S tronic, nechybí řazení pádly pod volantem ani funkce Launch Control. Oproti běžné Q3 je RS nižší o 25 mm a kompletních úprav se dočkal samozřejmě také podvozek.

Pokud vůz někdy potkáte, pak jej stoprocentně nepřehlédnete. Designéři nasadili agresivní nárazníky, obří kola, patřičný výfuk a tak dále. Na ženevském výstavišti jsme si ale přesto všechno říkali, že na tomto modelu něco nesedí. Parádu jistě udělá, nicméně to tak nějak z čistě subjektivního pohledu není ono. Třeba taková SQ5 vypadá mnohem lépe, i když jde pouze o „esko“.