Pokud ale od „erka“ očekáváte nadupané sportovní vozidlo podobně, jako je tomu u Volkswagenu, odejdete s nepořízenou. Motor pod kapotou je sice nejvýkonnější v nabídce, jde však o vznětový 2.0 CRDI známý ze sesterského Hyundaie ix35. Podává maximální výkon 135 kW (184 k), točivý moment činí 383 Nm. Řazení má na starosti šestistupňový automat a samozřejmostí je i pohon všech kol. Zrychlení na 100 km/h za 9,7 vteřiny a maximální rychlost 195 km/h nejsou tak úplně „erkové“, řidiče může alespoň těšit kombinovaná spotřeba 7,2 l/100 km.

Sportage R však boduje výbavou, kde platí jednoduché pravidlo: dostanete úplně vše, co je v nabídce. To znamená i osmnáctipalcová litá kola, bixenonové světlomety, panoramatickou střechu, výkonnější audiosystém s navigací, aktivní parkovací asistent a mnohé další vymoženosti, za které se jinde připlácí. Výběr laků je poněkud omezen, konkrétně na černou, bílou, stříbrnou a šedou metalízu. Interiér je proveden v kombinaci černých nebo hnědých odstínů, čalounění kůže/Alcantara je opět v ceně. Exteriér zdobí přirozeně náležité množství znáčků, v případě Kie v červené barvě.

Ta je, řečí konkrétních čísel, poměrně vysoká: v Itálii činí 37 000 euro (včetně 21% DPH), v přepočtu tedy asi 940 000 Kč. Uvidíme, zda provedení R dorazí i na český trh a jaká bude zdejší cenová politika.