Stejně jako v Ingolstadtu, i v Affalterbachu, kde divize AMG sídlí, vsadili na vpředu příčně uložený turbobenzín. Oproti Audi RS3 však bude mít A 45 AMG objem dva litry a čtyři válce – přesto z této jednotky inženýři dostali údajně až 245 kW (335 k), což by ve spojení se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou AMG Speedshift DCT a pohonem všech kol se spojkou Haldex mělo znamenat výborné dynamické parametry. AMG dále dodalo vyladěné zavěšení kol, elektromechanické adaptivní řízení, výkonný brzdový systém a ESP se třemi stupni účinnosti, které bude možné zcela vypnout.
Motor v A 45 AMG bude zároveň první, který AMG nebude vyrábět v Affalterbachu – pro jeho produkci poslouží továrna Mercedesu MDC v městě Kölleda, kde vznikají pohonné jednotky pro třídu A a B. Pro tento motor zde však Mercedes vybudoval zvláštní výrobní linku. Vzhled ostrého „Áčka“ bude náležitě upraven, ostatně mnohé už napověděl koncept AMG paketu, který značka dříve představila. A v plánu prý jsou i další „vysoce výkonné kompaktní vozy, které budou následovat ve stopách A 45 AMG.“ Že bychom se dočkali ještě nadupanějšího „Áčka“ Black Series?