Zážehová jedna-šestka přeplňovaná dvoukomorovým turbodmychadlem twin-scroll disponuje přímým vstřikováním, variabilním časováním sacích vačkových hřídelů a variabilním zdvihem ventilů, což zrychluje odezvu motoru a zároveň přispívá k nižší spotřebě paliva. Pro Mini Countryman JCW je naladěná na 160 kW (218 k)/6000 ot.min-1, točivý moment 280 Nm je dostupný v širokém spektru 1900-5600 otáček a díky funkci overboost jej lze krátkodobě zvýšit na 300 Nm. Standardem je pohon všech kol ALL4, v nabídce je jak šestistupňová manuální převodovka, tak i šestistupňový automat Steptronic s řazením páčkami pod volantem. Na stovku Countryman JCW akceleruje v obou případech za rovných 7 vteřin, maximální rychlost činí 225 km/h (s automatem 223 km/h). Také kombinovaná spotřeba je neméně zajímavá: 7,4 l, respektive 7,9 l/100 km.

Mini Countryman JCW dostal působivý bodykit, snížený sportovní podvozek a speciální černo-rudé lakování. Litá kola mají průměr osmnáct palců a skrývají výkonnější brzdy. Výfukový systém byl také naladěn na dramatičtější notu. Uvnitř nalezneme dekory v červeném nebo černém pianovém laku, sportovní sedačky a volant, kovové pedály, přístroje s odlišným cejchováním a ozdobné lišty prahů s logem John Cooper Works. To dále zdobí masku chladiče, kryt motoru, páté dveře a spodní rameno volantu.

Inovovaný motor se bude dodávat do všech dalších modelů JCW, ačkoliv s výkonem totožným jako u předchůdce, tedy 155 kW (211 k) a točivým momentem 260/280 Nm. Dostane se jak na klasické Mini, tak na Cabrio, Clubman, Roadster i Coupé. Nová jednotka se začne montovat od července, Countryman JCW se v prodeji objeví na podzim.