Mitsubishi Outlander PHEV bude poháněn kombinací benzínového 2.0 MIVEC o jmenovitém výkonu 70 kW, který bude sloužit primárně jako generátor, a dvojicí elektromotorů, přičemž přední disponuje 60 kW/137 Nm a zadní 60 kW/195 Nm. Mezi přední a zadní nápravou není mechanická vazba, podobně jako tomu je u hybridů z produkce PSA. Elektrická energie se ukládá v lithium-iontových akumulátorech pracujících s napětím 300 V a celkovou kapacitou 12 kWh. Elektrické systémy jsou odvozené z minivozu i-MiEV.

Outlander PHEV nabídne dojezd čistě na elektřinu minimálně 55 km, v momentě, kdy se zapojí spalovací motor pracující jako generátor, činí dojezd velmi zajímavých 880 km. Řidič bude moci volit ze tří režimů: EV, který využívá výhradně elektrický pohon, Series Hybrid, kdy je akumulátor dobíjen spalovacím motorem, a Parallel Hybrid, kdy všechny tři pohonné jednotky směřují svou sílu na kola. Do režimu Series auto přepne v případě, že je akumulátor téměř vybitý, nebo pokud je potřeba více výkonu na obou nápravách, například při prudší akceleraci nebo jízdě do svahu. Parallel pak přijde ke slovu hlavně ve vyšších rychlostech.

Nejzajímavějším údajem je však spotřeba, která má v japonském měřícím cyklu (po přepočtení z dojezdu na plnou nádrž a baterie) dosáhnout jen 1,64 l/100 km. Akumulátor lze dobíjet z domácí sítě, při vstupním napětí 200 V a proudu 15 A se plně nabije za 4,5 hodiny, rychlodobíjení na 80 % kapacity trvá jen 30 minut. Hmotnost vozu se podařilo udržet na zcela přijatelných 1810 kg.

Mitsubishi o Outlanderu PHEV prohlašuje, že jde o první model, který kombinuje ekologické parametry elektromobilu, dojezdovou vzdálenost konvenčního automobilu a offroadové schopnosti SUV. Produkční verze se začne prodávat na domácím japonském trhu počátkem roku 2013, další země přijdou na řadu v následujících měsících. Rozhodujícím faktorem bude jednoznačně cena, která jistě nebude nízká.