Interiér produkční verze zatím neznáme, navenek se ale změnily jen nárazníky, které mají nově praktičtější ochranné kryty z černého plastu. Hlavní posun ale nastane v konstrukci: Pathfinder opustí stávající žebřinový rám a přejde na nyní už vcelku obvyklou samonosnou karoserii. Zhoršení jízdních vlastností v terénu má totiž vyvážit nižší hmotnost a zároveň i spotřeba. Nissan slibuje snížení kombinované spotřeby a emisí CO2 až o 25 %.
Sedmimístné SUV by pro americký trh, kam se podívá nejdříve, mělo dostat zážehový šestiválec 3,5 l o dosud nespecifikovaném výkonu kombinovaný s bezestupňovou převodovkou CVT. Pro Evropu se počítá především s naftovými motory, jmenovitě 2.5 dCi a 3.0 V6 dCi. Nissan by nový Pathfinder rád zacílil na mainstreamové konkurenty – trh s pracovně laděnými stroji se stále zmenšuje a zaměření na offroadové schopnosti už není příliš lukrativní.