Opel Insignia přichází s novou motorizací. Dvakrát přeplňovaný naftový dvoulitr všichni dlouho očekávali a samotná automobilka o něm už poměrně dlouho dopředu mluvila. Motor jako takový totiž byl k dispozici delší dobu, ale údajně představitelé nebyli spokojeni s chování v Insignii. Čekalo se tedy na moment, kdy bude vše vyladěno a Insignia bude fungovat na sto procent.

Nový diesel nabízí 195 koní při 4000 ot./min a 400 Nm dostupných od 1750 ot./min do 2500 ot./min. Osmdesát procent točivého momentu je k dispozici již od 1250 ot./min. Motor využívá dvojici turbodmychadel, kdy to menší se stará o ty nejnižší otáčky, to velké o ty nejvyšší. V režimu od 1500 do 3000 ot./min pracují částečně obě turbodmychadla.

Auto jsme krátce vyzkoušeli v rámci uvedení na český trh. Nový diesel vyniká především velmi lineárním zátahem, který zcela „nedieselově“ pokračuje až k hranici pěti tisíc otáček. Spotřeba by se podle papírových údajů měla pohybovat kolem 5 – 6 l/100 km, což jsou čísla skoro zázračná. Hodnocení apetitu motoru si ale necháme až na redakční test.

Kromě nového motoru dostala Insignia také několik zajímavých novinek. Tím nejzajímavějším je paket SuperSport, který aktuálně koupíte pouze pro verze s pohonem všech kol. Za 70 000 Kč dostanete devatenáctipalcová litá kola, brzdy Brembo a přední nápravu typu Hyperstrut převzatou z vrcholného OPC. Na tiskové konferenci byla možnost porovnat klasické provedení i verzi s tímto paketem. Rozdíl v řízení je více než markantní. Mimochodem devatenáctipalcová kola jsou u tohoto paketu nutností, protože by se pod menší disky zmíněné brzdy prostě a jednoduše nevešly.

Více podrobností najdete v červnovém vydání 4×4 Automagazínu.