Kuga si svůj plnohodnotný životní cyklus ještě neodbyla, na trhu je teprve čtvrtým rokem, takže hovořit o výběhovém modelu není na místě. Naopak: v lecčems i dnes udává takt a dokáže nepěkně potrápit i úplně nové konkurenty. Málokoho asi překvapí, že evropský Ford dokázal odladit podvozek Kugy tak, že dokáže být zároveň velmi komfortní a poměrně dynamický. I bez adaptivních tlumičů si tohle SUV poradí se silnicemi plnými zatáček s neobyčejnou jistotou. Přesné řazení a řízení už je u Fordu také evergreenem.
To, že máte pod kapotou turbodiesel, poznáte po zvuku pouze těsně po startu a pak také v opravdu vysokých otáčkách, jinak je skvěle odhlučněn a navíc mile překvapí přímou odezvou na plyn. Z nízkých otáček se sbírá poněkud méně ochotně než třeba konkurence značky VW, ale zároveň se při městském popojíždění v oblasti 1100-1200 otáček neprojevují prakticky žádné otřesy. Jen se spotřebou to není taková sláva, ale konkrétní hodnocení si necháme na test.
Zatímco při uvedení na trh Kuga rozhodně nebyla z levného kraje, teď naopak „na odchodnou“ zákazníci mohou využít mimořádných akčních cen a za dobře vybavené SUV s povedeným podvozkem i motorem zaplatí v testované výbavě méně než 700 000 Kč. Jen bohatá příplatková výbava tuto částku ještě trochu navyšuje. O tom, jak si Kuga konkrétně vedla a kde jsou její další silné a slabé stránky, se dočtete v letním dvojčísle 4×4 Automagazínu.