Na úvod je určitě dobré trochu přiblížit, o co vlastně jde. V následujících několika měsících se velmi podrobně podíváme na Land Rover Freelander TD4. Ten je prvním z modelů, které čeká podrobné a dlouhodobé sledování. Velmi důležitý je fakt, že se nejedná o klasický dlouhodobý test, kdy si ta která redakce zapůjčí automobil na několik měsíců a jezdí s ním jen a pouze lidé z redakce. Nebudeme si nic nalhávat. Možnosti takového testu jsou poměrně hodně omezené. Ve výsledku se nakonec v klasických dlouhodobých testech objevují vozy několika málo značek, tak proč „nosit dříví do lesa“.

Abychom vám mohli zprostředkovat pestřejší paletu maximálně podrobných a především našich původních (ne ze zahraniční převzatých) testů, bylo nutné vymyslet určitý kompromis. Testovaná auta proto nebudeme mít po celou dobu testu zaparkovaná v naší redakci, ale budeme je pečlivě sledovat a brát si je v pravidelných intervalech znovu na další zkoušky.

 

Tento způsob přináší především vám, našim čtenářům, hned několik výhod. Zaprvé vám budeme moci podrobně přiblížit zajímavější modely, zadruhé se na automobilu vystřídá daleko větší počet řidičů, což už samo o sobě vůz důkladně prověří, a zatřetí do testu můžete výrazně zasahovat také vy. K dispozici je jak Facebook, tak naše maily nebo třeba pošta. Neváhejte psát, co vás zajímá, na co se máme podrobně podívat, neváhejte dávat tipy, rady a samozřejmě neváhejte ani naše počínání kritizovat.

Land Rover Freelander TD4 na startu

Ale zpět k tématu. Jako první se k důkladnému testu dostavil Land Rover Freelander TD4 doplněný o automatickou převodovku. Tohle SUV už určitě každý dobře zná, minimálně v naší redakci se objevila jak verze TD4 s manuální převodovkou, tak „ekologicky“ zaměřené eD4 s pohonem pouze přední nápravy. Znovu se tedy vracíme k modelu, který zastává roli nejdostupnějšího auta značky Land Rover. Co všechno nabízí? Jak jezdí? Jak se chová v různých situacích? Kolik bude stát jeho provoz? A hlavně, jak se Freelander bude měnit s rostoucím počtem najetých kilometrů? Všechno toto jsou otázky, na které vám postupně dáme odpověď.

Land Rover Freelander v testu

Land Rover Freelander eD4: anglický pacient
Land Rover Freelander 2 TD4 S: malý velký facelift
Na úvod stručné představení našeho exempláře. Jedná se o Freelander 2 TD4 s automatickou převodovkou, pohonem všech kol a výbavou S. Takové provedení začíná na ceně 959 831 Kč, k tomu je potřeba připočíst xenonové světlomety (29 488 Kč), plnohodnotnou rezervu (6957 Kč), zadní spoiler za 6827 Kč, metalickou barvu Ipanema Sand Metallic 19 670 Kč a černě lakované dekory v interiéru (4096 Kč). Dohromady byste za takového Freelandera zaplatili přesně 1 026 869 Kč.

 

Když jsme vůz přebírali, měl najeto přibližně čtyři tisíce kilometrů. V první etapě jsme s ním ujeli dalších tisíc kilometrů a nabrali tak základní jízdní dojmy a fakta. Ta si ovšem necháme až na představení v červnovém vydání 4×4 Automagazínu. V tuto chvíli můžeme alespoň prozradit, že si Freelander ve městě řekl o 9,2 l/100 km, při jízdě po dálnici v rozmezí 130 – 150 km/h o 9,5 l/100 km a během klidné jízdy mimo město si vystačil pouze s přídělem 7,3 l/100 km. Uvidíme, jak se tyto hodnoty změní, až si zapůjčíme tento exemplář znovu.

Znovu připomínám, pokud vás cokoliv zajímá, pište.