Sedan XE využívá podobnou techniku jako XF, ale na rozdíl od něj neměl v nabídce pohon všech kol. A tak bylo jen otázkou času, kdy se tahle skutečnost změní a ten čas nastal právě teď, protože Jaguar představil provedení pro modelový rok 2016, které kromě jiných změn přichází právě se systémem pohonu všech kol.
Velké překvapení nečekejte. Podobně jako třeba BMW pracuje systém v Jaguaru se stále hnanou zadní nápravou, ke které připojuje za pomoci mezinápravové spojky přední kola. Ne jinak tomu je u sedanu XE. Automobilka ovšem zdůrazňuje, že je více využívána zadní náprava, aby se i Jaguar XE AWD choval patřičně sportovně. Kromě mezinápravové spojky má XE AWD také systém Adaptive Surface Response. Ten umí změnit nastavení vozu podle toho, po jakém povrchu se právě pohybuje.
Pohon všech kol v kombinaci s Jaguarem XE můžete pořídit se čtyřválcovým dvoulitrovým dieselem o výkonu 180 koní, nebo naopak s vrcholným benzinovým šestiválcem naladěným na 340 koní. Čtyřkolku pak logicky nekoupíte jinak než s automatickou převodovkou, která je v těchto případech osmistupňová.
Jestli si teď děláte na XE AWD zálusk, začněte pomalu sbírat potřebné finance, protože tohle provedení dorazí na trh už na jaře příštího roku.