Na celou trasu, která měřila 8000 mil (bezmála 13 000 km) měl tým rovných 50 dní. Expedice se na své cestě zastavila ve Švýcarsku na autosalonu v Ženevě, při přechodu Alp měli cestovatelé příležitost si na vlastní kůži vyzkoušet kontrolovaný odstřel laviny. Následovala historická středoevropská velkoměsta: Salzburg, Vídeň a Budapešť. Na Ukrajině zavítala expedice jako vůbec první soukromý tým do zóny okolo jaderné elektrárny Černobyl a rozpadajícího se města Pripjať. Ukrajinské dějiny dále zmapovaly návštěvy Lvova, Kyjeva a Oděsy.

Na cestě do Ruska nescházela exkurze do bývalé ponorkové základny Balaklava u Černého moře, focení u Kremlu či návštěva Volgogradu, dříve Stalingradu, který je momentálně zabrán přípravami pro stejnojmenný válečný velkofilm. Kazašské stepi posunuly expedici k vysychajícímu Aralskému jezeru, odkud sledovala prastarou Hedvábnou stezku do Buchary a uzbeckého Taškentu. Náročný terén pohoří Karakorum a 3752 m vysoký průsmyk Torugart málem zopakoval kus dějin: v roce 1956 tu původní expedice Land Rover byla nucená změnit trasu na jih a zamířit do Singapuru. Discovery si však nakonec cestu sněhem prorazily a první zastávku na čínské straně učinily v Turpanu.

Písečné duny pouště Taklamakan poskytly nevídanou zábavu a pak už následovala sice místy dramatická, ale pestrá a stále překvapující tvář nejlidnatější země světa. Nakonec se kola Discovery zastavila až na nechvalně známém náměstí Tchian-an-men a 26. dubna tak přesně dorazila na zahájení pekingského autosalonu. Celá cesta měla kromě adrenalinových zážitků ještě charitativní rozměr: Land Rover si stanovil za cíl vybrat 1 milión liber na konto mezinárodního Červeného kříže a Červeného půlměsíce. Další dokumentaci z expedice a konto na přispění naleznete na http://www.landrover.com/million.