Zvnějšku byl facelift na poměry Volkswagenu až nečekaně rozsáhlý. CC se tím definitivně odpoutalo od předchozí „obloučkové“ éry a zároveň vytvořilo pomyslnou spojnici mezi klasickým Passatem a luxusním Phaetonem. Přední světlomety jsou sice stále zaoblené, ale spolu s maskou tvoří jednolitou křivku. Mřížka masky je trochu problematický prvek, je totiž přespříliš výrazná a trochu tím narušuje jinak harmonickou příď. Naopak vzadu se designérům jejich práce povedla na výbornou: původní jakoby rozlitá světla nahradily jasně definované tvary s výraznou geometrickou grafikou a zatmavenými kryty.

Uvnitř se toho naopak měnilo jen velice málo, shodné geny s Passatem zůstaly. Tlačítko varovných světel se přesunulo pod obrazovku navigace a jeho pozici zaujaly analogové hodiny. Bohužel jejich vzhled není zdaleka tak luxusní, jak by si auto zasloužilo. Okolí voliče převodovky DSG obsadilo množství tlačítek, která ovládají jednotlivé jízdní systémy – těm se ještě budeme věnovat. Testované CC bylo ve čtyřmístném provedení, nedostatkem prostoru nebude trpět žádný z cestujících. Ti vzadu si navíc mohou užít i elektricky vytahovanou roletku zadního okna.

Jízda vede

Už před faceliftem byl (Passat) CC jedním z nejlépe jezdících modelů od Volkswagenu a na tom se nic nezměnilo. Nižší těžiště oproti výchozímu modelu, sportovněji odladěný podvozek a příplatkové adaptivní tlumiče DCC jsou dobrou kombinací jak na rozdrkotané české dálnice, kde se v režimu Comfort auto mění na hltače stovek kilometrů, tak i na kroucené silnice nižších tříd. Pokud zvolíte režim Sport a nádavkem posunete volič převodovky do polohy S (jsou tu i pádla pod volantem), CC dokáže být na svou velikost až překvapivě obratné.

Těžký naftový motor pod kapotou sice nakonec převáží ve prospěch nedotáčivosti, ale jinak zůstává CC velmi dlouho neutrální a spojka Haldex dokáže v klíčovém okamžiku zásobovat zadní nápravu dostatkem točivého momentu. Sice si neužijete takovou radost z vytáčení jako v případě zážehových motorů, ale zvuk dieselu je příkladně utlumený a v kabině neruší.

Rozumná volba

Pokud necháte převodovku řadit v poloze D, je méně ochotná reagovat na kickdown (nebo naopak podřadí o dva stupně a nechá otáčkoměr vyletět do pásma, kde už motor nestíhá). Je to úlitbou ekologii, elektronika jednoznačně preferuje co nejvyšší převod. A aby toho nebylo málo, pokud za jízdy sundáte nohu z plynového pedálu, auto samo vyřadí na volnoběh, takže následná akcelerace má malou prodlevu. Řízení bohužel zůstalo mdlé, třebaže přesné, brzdy jsou naopak jen velmi těžko utahatelné.

Spotřeba je podle očekávání velmi dobrá: s defenzivním jízdním stylem, který k autu příliš neladí, se můžete mimo město dostat až na 4,7 litru. Naopak pokud na dálnici plně využijete potenciál motoru, spotřeba „vyletí“ až na 8 litrů. Město je se 7,6 litru kompromisem a v kombinaci lze jezdit těsně pod sedm, takže na jedno natankování hravě zvládnete tisícovku.

Pomůže (skoro) se vším

Množství aktivních i pasivních pomocníků je dnes už ve střední třídě skoro normou, CC se ale vyznamenává i zde. Pokud nemáte hluboko do peněženky, CC umí díky adaptivnímu tempomatu účinně přibrzdit v případě hrozící kolize (v rychlostech do 30 km/h i zastavit a znovu se rozjet). Asistent pro jízdu v pruzích jemným přibrzděním vnitřního kola provádí drobné korekce řízení, bez kontroly řidiče se pochopitelně neobejde. Aktivní parkovací asistent vyžaduje pouze řadit příslušným směrem a jemně stlačit plynový pedál, podélné i příčné parkování mu jde jedna radost, jak se můžete přesvědčit i na našem videu.

Pochopitelně žádná legrace není zadarmo a zatímco s benzínovým motorem 1.8 TSI, manuálním řazením a pohonem předních kol začíná CC na necelých 720 000 Kč, diesel, pohon 4Motion, převodovka DSG a nemálo příplatků vyhnaly jeho cenu až na 1,165 miliónu. Pokud si ale srovnáte ceníky Passatu, Audi A4 a A6, zjistíte, že CC docela dobře pokrývá mezeru, kterou značka Volkswagen má ve vyšší střední třídě. Přitom ani nevadí, že CC svými rozměry patří o třídu níže. Před faceliftem se prodával velmi dobře, po faceliftu to nebude jiné.

Plusy: jízdní vlastnosti, spotřeba, elegantní design exteriéru, zajímavá výbava
Mínusy: vyřazování na volnoběh, nesportovní řízení, tlačítko varovných světel

Základní cena: 901 900 Kč
Cena testovaného vozu: 1 165 900 Kč

Technická data

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 1968 cm3
Výkon: 125 kW (170 k)/4200 ot.min-1
Toč. moment: 350 Nm/1750-2500 ot.min-1
Max. rychlost: 220 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,5 s
Spotřeba město/mimo město/komb.: 7,0/5,2/5,9 l/100 km
Spotřeba v testu: 6,8 l/100 km
Rozměry d x š x v: 4802 x 1769 x 1417 mm
Rozvor: 2711 mm
Zav. prostor: 532 l
Provozní hmotnost: 1585 kg
Nádrž: 70 l