Aktuálně testujeme: Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic

0

Bezmála pětimetrové kupé s naftovým šestiválcem pod kapotou, atraktivním červeným lakem a dvoumiliónovou cenovkou. I takovou podobu může mít auto, která najdeme pod označením „čtyřkolka“. V případě testovaného modelu samozřejmě není systém 4Matic samozřejmostí, musíte si za něj připlatit, ale vzhledem ke schopnostem motoru jde o příplatek stoprocentně smysluplný.

Naftový šestiválec o objemu 2987 ccm totiž vyprodukuje maximálně 195 kW (265 k) a především 620 Nm dostupných už od 1600 ot./min. I když CLS váží přibližně 1,9 t, může s ním být v provedení s poháněnou zadní nápravou snad i docela zábava, ale umíte si představit, že by majitel zrovna tohoto modelu chtěl jezdit bokem? Já teda ne.

Systém 4Matic coby stálá čtyřkolka s mezinápravovým diferenciálem funguje na jedničku. Auto nemá s trakcí navzdory pořádnému přísunu newtonmetrů ke kolům nejmenší problém. Jasně, zatím jsme jezdili pouze na suché silnici, ale i tady se výhody 4×4 projeví a krom toho jsme navštívili také poměrně hodně zaprášené cesty. Zrychlení z nuly na stovku je otázkou 6,4 s, maximální rychlost je obligátních 250 km/h.

Psát o luxusně pojatém interiéru je „nošením dříví do lesa“. Pravda, minule jsme jen tak zlehka u ML 350 BlueTec kritizovali některé nedostatky ve zpracování, u CLS na toto ale není prostor. Drobnosti se najdou, ale jde skutečně o vyložené detaily. Velký dojem dělá světlá kůže, která vypadá hodně dobře. Asi nemusím rozepisovat, že není zrovna dvakrát praktická. Nakonec nějakým nedopatřením se od něčího pozadí už stačilo ušpinit zadní sedadlo.

Jednoznačným plusem je u testovaného CLS spotřeba. Auto má osmdesátilitrovou nádrž a než jsme se nadáli, spotřeba spadla pod sedm litrů. Když tedy budete chtít, můžete na jedno natankování ujet více než tisíc kilometrů. Další a možná trochu paradoxní výhodou je absence vzduchového podvozku. Tentokrát se tenhle systém do výbavy testovaného exempláře nevešel, což vůbec není na škodu. Auto nabízí ideální kompromis mezi pohodlím a nadprůměrně jistým chováním v zatáčkách.

Jestliže vás testovaný Mercedes-Benz CLS zajímá, můžete se ptát prostřednictvím diskuze nebo přes emaily. Auto máme zapůjčené celý týden a prostoru na vyzkoušení všeho možného je více než dost.